SFr. 15.50
€ 16.74


bestellen

Artikel-Nr. 29137024


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:



Autor(en): 
  • Andrea A. diSessa
  • Lieven Verschaffel
  • Ghislaine Gueudet
  • Marianna Bosch
  • Oh Nam Kwon
  • Transitions in Mathematics Education 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 3 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   Auf Bestellung (Lieferzeit unbekannt)
    Veröffentlichung:  Juli 2016  
    Genre:  Psychologie / Pädagogik 
     
    B / Cognition & cognitive psychology / Education / Instruction / Instructional Psychology / Learning / Learning & Instruction / Mathematics / Mathematics Education / Mathematics—Study and teaching / teacher training / Teaching / Teaching and Teacher Education / Teaching skills & techniques
    ISBN:  9783319316215 
    EAN-Code: 
    9783319316215 
    Verlag:  Springer Nature EN 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Serie:  ICME-13 Topical Surveys  
    Dimensionen:  H 235 mm / B 155 mm / D  
    Gewicht:  83 gr 
    Seiten:  34 
    Illustration:  X, 34 p. 2 illus., schwarz-weiss Illustrationen 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    This book examines the kinds of transitions that have been studied in mathematics education research. It defines transition as a process of change, and describes learning in an educational context as a transition process. The book focuses on research in the area of mathematics education, and starts out with a literature review, describing the epistemological, cognitive, institutional and sociocultural perspectives on transition. It then looks at the research questions posed in the studies and their link with transition, and examines the theoretical approaches and methods used. It explores whether the research conducted has led to the identification of continuous processes, successive steps, or discontinuities. It answers the question of whether there are difficulties attached to the discontinuities identified, and if so, whether the research proposes means to reduce the gap - to create a transition. The book concludes with directions for future research on transitions in mathematicseducation.

      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024