SFr. 91.00
€ 98.28


bestellen

Artikel-Nr. 21437642


Diesen Artikel in meine
Wunschliste
Diesen Artikel
weiterempfehlen
Diesen Preis
beobachten

Weitersagen:


Herausgeber: 
  • Awad Ibrahim
  • Nicholas Ng-A-Fook
  • Giuliano Reis
  • Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and Arts of the Possible in Education 
     

    (Buch)
    Dieser Artikel gilt, aufgrund seiner Grösse, beim Versand als 2 Artikel!


    Übersicht

    Auf mobile öffnen
     
    Lieferstatus:   i.d.R. innert 7-14 Tagen versandfertig
    Veröffentlichung:  Januar 2017  
    Genre:  Psychologie / Pädagogik 
    ISBN:  9781138827752 
    EAN-Code: 
    9781138827752 
    Verlag:  Routledge 
    Einband:  Kartoniert  
    Sprache:  English  
    Serie:  Studies in Curriculum Theory Series  
    Dimensionen:  H 229 mm / B 152 mm / D 17 mm 
    Gewicht:  449 gr 
    Seiten:  308 
    Zus. Info:  Paperback 
    Bewertung: Titel bewerten / Meinung schreiben
    Inhalt:
    Provoking Curriculum Studies pushes forward a strong reading of the theoretical and methodological innovations taking place within curriculum studies research. Addressing an important gap in contemporary curriculum studies-conceptualizing scholars as poets and the potential of the poetic in education-it offers a framework for doing curriculum work at the intersection of the arts, social theory, and curriculum studies. Drawing on poetic inquiry, psychoanalysis, phenomenology, life writing, and several types of arts-based research methodologies, this diverse collection spotlights the intellectual genealogies of curriculum scholars such as Ted Aoki, Geoffrey Milburn and Roger Simon, whose provocations, inquiries, and recursive questioning link the writing and re-writing of curriculum theory to acts of strong poetry. Readers are urged to imagine alternative ways in which professors, teachers, and university students might not only engage with but disrupt, blur, and complicate curriculum theory across interdisciplinary topographies in order to seek out blind impresses-those areas of knowledge that are left over, unaddressed by 'mainstream' curriculum scholarship, and that instigate difficult questions about death, trauma, prejudice, poverty, colonization, and more.

      



    Wird aktuell angeschaut...
     

    Zurück zur letzten Ansicht


    AGB | Datenschutzerklärung | Mein Konto | Impressum | Partnerprogramm
    Newsletter | 1Advd.ch RSS News-Feed Newsfeed | 1Advd.ch Facebook-Page Facebook | 1Advd.ch Twitter-Page Twitter
    Forbidden Planet AG © 1999-2024
    Alle Angaben ohne Gewähr
     
    SUCHEN

     
     Kategorien
    Im Sortiment stöbern
    Genres
    Hörbücher
    Aktionen
     Infos
    Mein Konto
    Warenkorb
    Meine Wunschliste
     Kundenservice
    Recherchedienst
    Fragen / AGB / Kontakt
    Partnerprogramm
    Impressum
    © by Forbidden Planet AG 1999-2024